Odată cu cea de-a şaptea generaţie, Ford a decis să extindă gama Fiesta, iar dincolo de modelul „obşnuit” alături de ST, acum gama include Trend, Titanium,ST Line, Active şi Vignale, model ce doreşte a aduce elemente şi „feeling” premium în clasa mică „de volum”.
Linia Vignale a fost implementată pe modelele mari ale Ford precum Edge, S-Max, Kuga şi Mondeo, iar odată cu lansarea de noi generaţii a venit şi pe Fiesta, iar acum şi pe Focus.
În acest moment, Fiesta Vignale este unul dintre cele mai scumpe versiuni ale modelului de clasă mică de la Ford ce pot fi achiziţionate în România, cu un preţ de listă ce pleacă de la 21.250 de euro cu TVA pentru versiunea cu motor diesel de 1,5 litri TDCi şi 120 CP.
Pe măsură ce oraşele au devenit tot mai aglomerate, locurile de parcare mai mici şi mai puţine, şi conceptul de premium suferă schimbări. Ani şi zeci de ani la rândul când spuneai „premium” spuneai „mare”, motiv pentru care constructorii din acet segment s-au ferit de a lansa maşini mici. Cu toate acestea, BMW, Audi, Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Volvo şi alţii, toţi au lansat modele tot mai mici pentru a atrage clienţii ce utilizează maşina cu precădere în mediul urban. Degeaba maşina este confortabilă şi spaţioasă dacă atunci când o parchezi la mall te chinui să intri şi să ieşi din ea. Şi momentan doar maşini precum BMW Seria 6, Seria 7 şi Audi A8 oferă posibilitatea de a fi parcate din exteriorul maşinii.
Tocmai de aceea vedem Audi A1, gama MINI tot mai extinsă, accentul pe care Mercedes-Benz îl pune pe modelele sale de dimensiuni mai reduse. Totodată, trebuie amintit că dacă în trecut singurul cost suplimentar dintre o maşină mare şi una mică era costul cu tabla şi fierul, în prezent cele mai mari costuri sunt legate de sisteme, siguranţă şi confort, mult mai costisitoare decât cele legate de materialele de bază, motiv pentru care vedem maşini mici, la preţuri chiar şi de 40.000 – 50.000 de euro.
Tocmai pentru că este mai îngustă (fără a oferi vreo senzaţie de claustrofobie la interior însă), Fiesta îţi oferă mai mult confort în astfel de situaţii. Mai mult, Fiesta vine cu sistemul Door Edge Protector, lansat în 2011 pe generaţia anterioară a lui Focus. Pe scurt, sistemul reprezintă un tampon cauciucat poziţionat în interiorul portierei şi care iese automat din aceasta atunci când este se deschide. Mai ales în parcările strâmte, acest sistem nu numai că protejează atât maşina în cauză cât şi pe celelalte deoarece marginea portierei nu se zgârie. Astfel, atunci când deschizi portiera eşti mult mai liniştit ştiind că nu vei zgâria din greşeală maşina personală sau pe cea de lângă.
În ceea ce priveşte designul, linia Vignale se face remarcată încă de la distanţă – în primul rând prin logoul Vignale, prin elementele cromate şi mai ales prin grila cromată a radiatorului. Desigur, aici trebuie amintite şi jantele cromate de 18 inchi care scot şi mai bine maşina în evidenţă, iar pachetul este completat în acest caz de o vopsea specială ce costă 650 de euro.
Citiţi aici continuarea testului cu Ford Fiesta şi vedeţi galeria foto